خطاهای پرینترhp و راه حل برطرف کردن ارور ها به آسانی! پرینترها ابزارهای ضروری در دنیای امروز هستند. چه در خانه و چه در محل کار. با این حال، گاهی اوقات با خطاهایی مواجه می شویم که می توانند کار ما را مختل کنند. در این مقاله، به بررسی. برخی از خطاهای رایج پرینتر HP و راه حل های آسان برای رفع آنها می پردازیم.

یک روش کاربردی برای رفع ارورهای رایج پرینتر hp

خطاهای پرینترhp و راه حل برطرف کردن ارور ها به آسانی!شما در حالت‌های مختلفی ممکن است با ارور چاپگر hp مواجه شوید؛ قبل از چاپ یا حتی حین چاپ. این ارورها و خطاها نشان می‌دهند که مشکل یا اختلالی در عملکرد چاپگر است. این مشکل می‌تواند عدم شناسایی برخی قطعات اصلی چاپگر مانند کارتریج یا کارت حافظه باشد و یا مشکلات دیگری مانند گرم‌شدن، پر شدن حافظه، مشکل در مخزن کاغذ پرینتر، مشکلات فیوزر و غیره. هر کدام از این موارد باعث نمایش ارورهای مختلف در پرینترهای اچ پی می‌شوند و هر کدام راه‌حل مخصوص به خود را دارند. اما در بیشتر مواقع با انجام مراحل زیر می‌توانید نسب به رفع ارور چاپگر hp خود اقدام کنید.

  1. چاپگر خود را روشن کنید
  2. صبر کنید تا چاپگر در حالت چاپ قرار گیرد
  3. درحالی‌که چاپگر شما روشن است کابل برق را از پشت چاپگر جدا کنید
  4. سیم برق را نیز از پریز خارج کنید و حداقل تا یک دقیقه صبر کنید
  5. کابل برق را دوباره به پریز و پشت چاپگر خود وصل کنید
  6. چاپگر را روشن کنید
  7. منتظر بمانید که چاپگر کامل روشن شود و بررسی کنید که خطا پاک شده است یا هنوز وجود دارد

اگر این روش کار نکرد، برای شناسایی و رفع ارور چاپگر hp خود، می‌توانید از اطلاعات و محتوای زیر استفاده کنید.

خطای02 – خطای گرم شدن

خطاهای پرینترhp و راه حل برطرف کردن ارور ها به آسانی!خطای 02 چاپگر اچ پی معمولاً به‌خاطر درایور یا کابل چاپگر است. چاپگر را یکبار خاموش و روشن کنید تا این خطا رفع شود. در صورت. رفع‌نشدن، کابل چاپگر را به مدت ۳۰ ثانیه خارج کنید و دوباره آن را وصل کنید. اگر بعد از روشن‌کردن چاپگر. خطا باز هم وجود داشت، ممکن است. این ارور ناشی از مشکلات سخت‌افزاری باشد.

خطای11 – خالی بودن مخزن کاغذ

خطای 11 پرینتر اچ پی مربوط به خالی‌بودن سینی یا همان مخزن کاغذ پرینتر شما است. مخزن چاپگر را پر کنید تا خطای شما رفع شود. اگر خطا بعد از پر کردن مخزن نیز ادامه داشت، شاید مشکل از سنسور مخزن پرینتر باشد. اگر سنسور کثیف است، آن را به‌آرامی پاک کنید و اگر مشکل شما همچنان حل نشد، احتمالاً سنسور مشکل دارد و باید تعمیر یا تعویض شود.

خطای PS 16

یک خطای PostScript ، در این حالت باید یک فایل PostScript دیگر را امتحان کنید. و همچنین می توانید SIMM PostScript را دوباره تنظیم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مورد از ارورهای پرینتر hp و نحوه برطرف کردن آن می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

شناسایی ارور 504 پرینتر HP

 

مایش خطای 50.4 در پرینترهای اچ پی، در بیشتر موارد مربوط به برد مدار است و عملکرد چاپگر را متوقف می کند. معمولا دلیل اصلی صدور این خطا. سیم کشی نامناسب دستگاه است. در این حالت، کاغذ چاپگر به دلیل مشکلات فیو.، بدون چاپ بیرون می آید و چاپ متوقف می گردد.

به این ترتیب تعداد برگه هایی که پرینتر چاپ می کند. به مرور زمان کاهش پیدا کرده و به مرور عملکرد دستگاه متوقف می شود.

گیر کردن برگه در پرینتر

خطاهای پرینترhp و راه حل برطرف کردن ارور ها به آسانی!ممکن است هنگام پرینت گرفتن، برگه چند بار و پشت سر هم در پرینتر گیر کرده و مچاله شود. جهت رفع ارورهای پرینترhp در این حالت احتمالا تکه ایی از کاغذ در قسمتی که کاغذ را به داخل میکشاند، گیر کرده باشد.

برگه پرینت نمیشود

ابتدا دستگاه پرینتر را بررسی کنید و ببینید چراغ Error روشن هست یا خیر. سپس بررسی کنید کاغذ در جای مناسب خود قرار داشته باشد. اقدام بعدی محفظه قرارگیری کارتریج است که نباید خالی باشد. پرینتر به دستگاهی که میخواهیم پرینت بگیریم از طریق کابل usb یا بی سیم، ارتباط داشته باشد.

در پرینترهای قدیمی، باید حالت چاپ کننده پیش فرض را انتخاب کنید پس وارد کنترل پنل شده از بخش Devices and printers، بررروی پرینتری که میخواهید استفاده کنید کلیک راست کرده و گزینه set as default را زده تا آن پرینتر به صورت پیش فرض انتخاب شود. همچنین در برنامه ایی که میخواهید پرینت بگیرید. دستگاه صحیح را باید انتخاب کرده باشید. شرکت HP بخشی با نام Print and scan doctor دارد . این بخش به شما کمک میکند تا جهت رفع ارورهای پرینترhp به راحتی اقدام نمایید.

خطاهای پرینترhp و راه حل برطرف کردن ارور ها به آسانی!

– تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده:

تار شدن صفحات چاپ شده و یا ناخوانا بودن مطالب در تمام صفحه و یا بخشی از آن قطعاً به دلیل وجود یکی از مشکلات زیر ایجاد می گردد . پس می توانید با بررسی موارد گفته شده و استفاده از راهکارهای هوشمندانه و ساده نسبت. به رفع اولیه مشکل تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی اقدام کنید .تا بتوانید از کیفیت پرینت بهتر و دقت بالاتری در خروجی تصاویر برخوردار شوید:

 

وضعیت کارتریج را بررسی کنید

اولین و ساده ترین مشکل در خصوص تار چاپ شدن صفحات توسط پرینتر مشکل تمام شدن شارژ کارتریج و نیاز به تعویض آن است .در حقیقت میزان پودر انتقال داده شده از کارتریج بر روی کاغذ کاهش پیدا کرده و نتیجه آن تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی خواهد بود ، این مشکل به دلیل عدم وجود پودر یا تونر به مقدار کافی در کارتریج است. با یک راه حل ساده میتوانید .برای مدت کوتاهی مشکل را کمتر کنید فقط کافیست باتکان دادن کارتریج بصورت افقی موقتاً به تعداد چند صفحه دیگر از میزان تونر باقی ماده در کارتریج استفاده کرده و صفحاتی با کیفیت بهتر چاپ کنید.

بررسی حالت پرینت کمرنگ در پرینتر

پرینتر های اچ پی دارای قابلیت چاپ اقتصادی میباشند .، در این حالت چاپگر خود را به محوی تنظیم میکند تا میزان کمتری از پودر را برای چاپ استفاده کند بنابراین لازم است تا با بررسی تنظیمات مطمئن شوید که به صورت ناخواسته و یا توسط فرد دیگری دستگاه در حالت چاپ اقتصادی یا Economode قرار گرفته باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعال بودن این حالت می توانید وضعیت پرینتر را مشاهده کرده و یا از تنظیمات آن پرینت بگیرید.

3- تکرار مطالب چاپ شده در سطح کاغذ

این مشکل توسط بسیاری از کاربران عنوان می گردد .که مطالب و یا تصاویر چاپ شده توسط پرینتر hp چند بار پیاپی روی صفحه کاغذ چاپ می شوند و یا به عبارت دیگر مطالب دارای سایه یا تکرار هستند.

چرا پرینت ها تکرار میشوند ؟

در حقیقت چند عامل میتواند دلیل این موضوع باشد:

1- این یک مشکل ساده الکتریکی در درون پرینتر است که قسمت پاور یا های ولتاژ (High Voltage) به درستی عمل نکرده و پودر منتقل شده از کارتریج بر روی درام به صورت کامل به کاغذ منتقل نمی شود بنابراین با هر بار چرخش یک کپی کمرنگ تر از متن یا تصویر چاپ شده قبل را روی کاغذ پرینت می کند.

2- ممکن است این حالت به دلیل خرابی قطعات درون کارتریج رخ دهد به طور مثال اگر از کارتریج های بدون کیفیت و یا ارزان قیمت استفاده می‌کنید این احتمال وجود دارد که در طول دوره مصرف درام آسیب‌دیده و نتواند عملکرد صحیح و درستی داشته باشند بنابراین مشکل تکرار مطالب چاپ شده در سطح کاغذ توسط پرینتر اچ پی رخ می دهد.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که همه قطعات درون پرینتر و یا کارتریج برای تعداد مشخصی از چاپ و پرینت طراحی و تولید شده‌اند بنابراین رعایت دوره مصرف و انجامسرویس دوره ایی پرینتر اچ پی میتواند از بروز چنین خطاهایی جلوگیری کرده و کاربر را پیش از هر مشکلی نسبت به رفع آن هوشیار کند ضمناً کارتریج ها نیز از این قانون مستثنی نبوده و استفاده از کارتریج های تقلبی و بدون کیفیت می‌تواند علاوه بر به وجود آوردن مشکلات سلامتی برای کاربر ، دستگاه را نیز با آسیبهای اساسی و جدی تری مواجه کند.

3- عدم کارکرد صحیح فیوز و خراب شدن قطعات درون آن نیز باعت تکرار مطالب و تصاویر در هنگام پرینت میشود.

مشکل در اتصال:

یکی از رایج ترین خطاهای پرینتر، مشکل در اتصال است. این مشکل می تواند به دلیل کابل معیوب، تنظیمات نادرست شبکه یا مشکل در پورت USB باشد.

راه حل:

  • مطمئن شوید که کابل به درستی به پرینتر و کامپیوتر متصل شده است.
  • تنظیمات شبکه پرینتر را بررسی کنید.
  • پورت USB را در کامپیوتر خود تغییر دهید.

مشکل در کاغذ:

مشکلات مربوط به کاغذ، مانند گیر کردن کاغذ یا عدم شناسایی کاغذ، از دیگر خطاهای رایج پرینتر هستند.

راه حل:

  • نوع کاغذ مورد استفاده را بررسی کنید.
  • سینی کاغذ را تمیز کنید.
  • تنظیمات نوع کاغذ را در پرینتر خود بررسی کنید.

مشکل در کارتریج:

مشکلات مربوط به کارتریج، مانند کم شدن جوهر یا عدم شناسایی کارتریج، می تواند منجر به خطاهای چاپ شود.

راه حل:

  • سطح جوهر کارتریج را بررسی کنید.
  • کارتریج را دوباره نصب کنید.
  • کارتریج را با یک کارتریج جدید جایگزین کنید.

مشکل در درایور:

درایورهای قدیمی یا خراب می توانند منجر به خطاهای پرینتر شوند.

راه حل:

  • درایور پرینتر خود را به روز کنید.
  • درایور پرینتر را دوباره نصب کنید.

مشکل در تنظیمات:

تنظیمات نادرست پرینتر می تواند منجر به خطاهای چاپ شود.

راه حل:

  • تنظیمات پرینتر خود را بررسی کنید.
  • پرینتر خود را به تنظیمات پیش فرض بازنشانی کنید.

پاک شدن مطالب و تصاویر از دیگر خطاهای چاپگر اچ پی 

کیفیت پایین پودر کارتریج یکی از علت ‌های اصلی و رایج این مشکل است. همچنین، زمانی که تونر فاسد می شود، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. به هیچ عنوان از پودر بدون کیفیت و ارزان قیمت استفاده نکنید. بهتر است پودر با کیفیت را انتخاب کنید. محصولات رادین پرینتر، گزینه ‌های مناسبی برای خرید پودر با کیفیت هستند. و از بروز احتمالی ارور های پرینتر اچ پی جلوگیری می‌کنند.

موجود نبودن کارتریج:

نمایش ارور “نبود کارتریج اچ پی” یکی دیگر از رایج ترین خطاهای چاپگر HP است. و به معنای عدم تشخیص صحیح کارتریج توسط دستگاه است. راه‌حل کاربردی برای این مشکل، نصب مجدد کارتریج است.

ارور 21  PAGE TOO COMPLEX از خطاهای چاپگر HP

اگر فایلی حاوی تعداد زیادی فیلم، عکس، گرافیک و…  باشد، ممکن است. با خطای 21 مواجه شوید. این خطا نشان ‌دهنده بار زیاد و تنگ‌کننده‌ی فایل بر روی دستگاه چاپ است. که باعث ایجاد مشکلات در فرآیند چاپ می‌شود.

ارور 21  PAGE TOO COMPLEX از خطاهای چاپگر HP

اگر فایلی حاوی تعداد زیادی فیلم، عکس، گرافیک و…  باشد، ممکن است. با خطای 21 مواجه شوید. این خطا نشان ‌دهنده بار زیاد و تنگ‌کننده‌ی فایل بر روی دستگاه چاپ است که باعث ایجاد مشکلات در فرآیند چاپ می‌شود.

ارور 41.5 PRINTER ERROR

هنگامی که دستگاه چاپ با مشکل اساسی مواجه شده و کاغذ. به موقع به سنسورهای PS102 و PS103 نمی‌رسد ارور 41.5 PRINTER ERROR به وقوع می‌پیوندد. با خاموش و روشن کردن می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

خطاهای پرینترhp و راه حل برطرف کردن ارور ها به آسانی!

نکات اضافی:

  • برای عیب یابی دقیق تر، می توانید از کدهای خطای پرینتر HP استفاده کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر، می توانید به وب سایت پشتیبانی HP مراجعه کنید.
  • اگر با رفع خطا به تنهایی مشکل دارید، می توانید با خدمات پشتیبانی HP تماس بگیرید.

نتیجه گیری:

با کمی عیب یابی، می توانید اکثر خطاهای پرینتر HP را به راحتی برطرف کنید. با دنبال کردن راه حل های ارائه شده در این مقاله، می توانید پرینتر خود را به سرعت و به آسانی دوباره به کار بیاندازید