پرینتر 3 بعدی چیست؟

پرینتر 3 بعدی چیست؟ بر خلاف پرینتر های معمولی که چیزی را روی کاغذ و به صورت دوبعدی چاپ میکنند.در نتیجه شامل مجموعه‌ای از فرآیندها است که مواد به‌صورت کنترل‌شده‌ای به یکدیگر پیوند داده می‌شود. تا یک شی سه‌بعدی .ساخته شود.دستگاه پرینتر  سه بعدی میتواند یک فایل طراحی شده. با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی و یا اسکنر سه بعدی را به یک شیء فیزیکی قابل لمس تبدیل کند.

پرینتر 3 بعدی چیست؟

اساس کار پرینتر های سه بعدی HP چگونه است؟

پرینتر 3 بعدی چیست؟این کار شباهت بسیار زیادی به کار ساختمان سازی و یا دیوار سازی توسط یک بنا دارد.بر خلاف دستگاه های تولید سنتی مانند دستگاه تراش و یا دستگاه فرز که قطعه سه بعدی با براده برداری و یا تراش فلز تولید می شود، در چاپگر سه بعدی، مدل سه بعدی با بارگذاری و یا افزودن مواد بر روی همدیگر تولید می شود.

مواد تزریق شده توسط یک سیستم حرکتی بر روی صفحه. و بر اساس یک برنامه از پیش تعریف شده تزریق می گردد. و این کار آنقدر تکرار می گردد تا قطعه سه بعدی ساخته شود.

 

انواع تکنولوژی پرینتر سه بعدی

پرینتر 3 بعدی چیست؟:پرینتر 3 بعدی چیست؟

پرینتر سه بعدی FDM یا  FFD:از تکنولوژی های زیادی در پرینترهای سه بعدی استفاده می شود. که تکنولوژی FDM معروف ترین و ارزان ترین تکنولوژی ها است. تکنولوژی مواد پلاستیکی به صورت رشته وارد دستگاه شده و بعد از ذوب در نازل، بر روی صفحه تزریق شده و مدل سه بعدی پرینت می گردد.

 

 

 

پرینتر سه بعدی زرینی: در این نوع از پرینترهای سه بعدی، از مواد رزین حساس به نور استفاده میشود که توسط نور uv

پرینتر 3 بعدی چیست؟جامد می شوند. در این تکنولوژی، یک پرینتر سه بعدی با استفاده از یک ماده رزینی، لایه‌هایی

از قطعه را ایجاد کرده و با پردازش سه بعدی .تصاویر ساخته شده، قطعه نهایی را تولید می‌کند.

 

 

 

 

پرینتر سه بعدی پودری SLS:(پرینتر 3 بعدی چیست؟)

این نوع پرینترهای سه بعدی از پودر پلیمر و یا فلز جهت ساخت قطعه استفاده می کنند.پرینتر SLS  نوعی پرینتر سه بعدی است که از لیزر برای ذوب و اتصال لایه به لایه‌ی پودر به منظور ساخت قطعات سه‌بعدی استفاده می‌کند. این فناوری به دلیل دقت بالا، کیفیت سطح عالی و طیف گسترده‌ای .از مواد قابل استفاده، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرینت سه بعدی تبدیل شده است

پرینتر سه بعدی sls

 

اشنایی با پرینتر های کوچک و قابل حمل برای استفاده خانگی!

 

درست مانند چاپگرهای معمولی که از جوهر برای چاپ روی کاغذ استفاده می‌کنند، پرینترهای سه بعدی از مواد مختلفی مانند فیلامنت، رزین، پودر فلز و … برای ساخت اشیاء سه‌بعدی استفاده می‌کنند. این مواد به صورت لایه‌لایه روی هم قرار گرفته. و در نهایت مدل نهایی شکل می‌گیرد.

 

 

کاربرد پرینتر های سه بعدی چیست؟

پرینتر 3 بعدی چیست؟با استفاده از پرینتر های سه بعدی به راحتی هر طرحی مورد علاقتان را می توانید به واقعیت تبدیل کنید. شما می توانید فقط با کشیدن طرح دلخواهتان وسیله ای. که نیاز دارید از دستگاه تحویل بگیرید. پرینتر سه بعدی باعث رشد ایده پردازی و خلاقیت های کودک شما می شود به صورتی که دایم درحال ساخت وسیله های جدید از روی ایده پردازی ها است.

جدا از خلق اثار، به راحتی میتوانید هر وسیله ای ک در لحظه بهش نیاز دارید خلق کنید برای مثال یک عکاس برای عکاسی نیاز به پایه دوربین دارد اما شما با استفاده از پرینتر های سه بعدی به راحتی میتوناید پایه دوربین را د هر سایز اندازه درست کنید.

 

فکر نکنید که چاپگر سه بعدی جایگزینی قطعی علیه روشهای تولید سنتی است! خیر، بلکه بعنوان ابزار مکمل و تکمیل کننده فرآیند ساخت روشهای سنتی آمده و هزینه ها را کاهش خواهد داد. این تکنولوژی در زمینه های کاربردی زیادی قادر است قطعاتی را با سرعت و دقت بالا تولید کند.

  • کاربرد چاپگر3بعدی در مهندسی معکوس
  • کاربرد در پروژه‌های قالب‌سازی کم تعداد
  • کاربرد در نمونه‌سازی سریع (Rapid Prototype)
  • کاربرد پرینت سه بعدی در کاهش مراحل ماشینکاری
  • کاربرد در کاهش هزینه‌ها
  • کاربرد در ساخت قطعات پیچیده
  • کاربردهای خانگی برای کاربران آماتور
  • کاربرد بمنظور درآمدزایی و کارآفرینی