پرینتر جوهر افشان چیست؟

پرینتر جوهرافشان چیست؟ پرینتر جوهرافشان یک دستگاه پرینتر است که از جوهر برای چاپ متون و تصاویر استفاده میکند. این نوع پرینتر ها به صورت خودکار و با استفاده از فناوری های مختلف مانندجوهرافشانی سیلندر،رولرها، یا تکنولوژی های ابراسپری اقدام به چاپ میکنند.

این دستگاه به صورت تک کاره، سه کاره و چهار کاره و در تنوعی از مدل ها و قیمت ها در بازار ارائه شده است.

پرینتر جوهر افشان چیست و چگونه کار میکند؟

پرینتر جوهرافشان مناسب چه کسانی می باشد؟

پرینتر جوهرافشان چیست؟ اگر به دنبال یک پرینتر کوچک هستید که عکس های با کیفیت و صفحات متنی با کیفیت پرینت کند، گزینه مناسبی برای شما است.این نوع پرینتر برای مشاغلی چون:  منسوجات خودرو،منسوجات خانگی ،پرچم(روبان های تاری – پودی، مارک ها، علامت تجاری و پرچم).

به طور کلی پرینتر جوهرافشان برای افراد و سازمان های مختلف مناسب است:

پرینتر جوهرافشان چیست و چگونه کار میکند؟

  1.  افراد خانگی و دانشجویان:برای چاپ پروژه دانشجویی، اسناد رسمی.
  2. کسب کار های کوچک و متوسط: چاپ فاکتور،بارکد،تصاویر و لیبل.
  3. فروشگاه و ادارات:برای چاپ برچسب های قیمت،موجودی کالا،فرم های مالی و اداری و گواهی نامه ها..
  4. مجموعه های تولیدی و صنعتی: چاپ برچسب محصولات،کارتن ها،دستورالعمل و فهرسا تجهیزات.

انواع پرینتر های جوهرافشان:

پرینتر جوهرافشان چیست؟

  1. پرینتر های تک کاره:این مدل از چاپگر های رنگی تک کاره از کارتریج مشکی و رنگی که از رنگ های اصلی شامل (زرد، قرمز و آبی) بوده تشکیل شده است که قادرند تصاویر و اسناد را به صورت رنگی و سیاه و سفید چاپ نمایند. این دستگاه فقط قادر است عملیات چاپ را انجام دهد. از مزایای این محصول می توان به وزن سبک آن اشاره کرد.
  2. پرینتر های سه کاره:این دستگاه چند منظوره قادر است همزمان چاپ، کپی و اسکن را برای شما انجام دهد که برای ادارات و شرکت هایی به این سه دستگاه نیاز دارند بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود.
  3. پرینتر چهارکاره:در این چاپگر علاوه بر پرینت، سه دستگاه اسکنر، کپی و فکس نیز قرار گرفته است که این قابلیت را دارد تمامی نیاز های شما را در این زمینه پاسخ باشد. از این پرینتر 4 کاره جوهرافشان می توان در ادارت و سازمان های بزرگ با حجم کاری بالا بهره برد که برای مصارف خانگی هم پیشنهاد می شود. از معایب این دستگاه می توان به وزن سنگین و مصرف بالای برق آن اشاره کرد که نیاز به فضای مناسبی برای نصب و راه اندازی دارد.

 

2.پرینتر جوهرافشان چیست و چگونه کار میکند؟

مهم ترین شرکت های سازنده پرینتر جوهرافشان:

پرینتر جوهرافشان چیست؟از مهترین شرکت های سازنده پرینترهای جوهر افشان می توان به canon ، epson ، hp ، brothers ، somsung برای تولید چاپگرهای رومیزی اشاره کرد.

 

پرینتر جوهرافشان چگونه کار میکند:

پرینتر جوهرافشان چیست؟پرینترجوهرافشان یکی از روش‌های چاپ است که تصویر دیجیتال را با افشاندن قطرات جوهر بر روی کاغذ و بستر پلاستیکی بازآفرینی می‌کند.روند کار در پرینترهای جوهر افشان به این صورت است که جوهر موجود در مخزن جوهر پرینتر توسط شلنگ های مخصوص وارد قطعه ای به نام هد شده و سپس هد بر اساس نقاطی که در دستور چاپ قرار دارد جوهر را بر روی کاغذ قرار می دهد.

برای درک بهتر این پرسش « پرینتر جوهرافشان چیست؟ » باید بدانیم به صورت بنیادین پرینترها فایل های دیجیتال و نرم افزاری را به کمک نرم افزار درایور بر روی کاغذ انتقال می دهند، لازم به ذکر است در پرینترهای جوهرافشان علاوه بر کاغذ، در برخی مدل ها بر روی پارچه، کیک و… چاپ می کند. باید توجه داشت که در نسل ها دیگر این تکنولوژیی مانند پلاتر، نیز از همین روند کاری در ابعاد بزرگتر برخوردار هستند.

پرینتر جوهرافشان چیست و چگونه کار میکند؟

پرینتر لیزری چیست؟ اشنایی با پرینتر های لیزری 

مزایا پرینتر جوهرافشان:

  1. پرینترهای جوهرافشان معمولا کوچکتر و سبک تر هستند. در نتیجه مناسب استفاده در اتاق خواب و دفاتر کار خانگی هستند چرا که فضای کمی را اشغال می کنند.
  2. بر روی انواع مختلف کاغذ مانند کاغذ گلاسه، کاغذ هنری و پارچه قابلیت چاپ دارد
  3. با کاغذهایی با ابعاد بزرگ سازگار است
  4. قیمت پرینترهای جوهرافشان کمتر از پرینترهای لیزری است

معایب پرینتر های جوهرافشان:

  1. جوهر آن بسیار گران است. مخصوصا کاربرانی که بطور منظم چاپ می کنند باید دائما کارتریج های جدید بخرند چرا که کارتریج های جوهر تنها قادر به چاپ چند صد صفحه هستند
  2. به دلیل داشتن کارتریج های کوچک تنها با پرینت چند صد صفحه تمام میشود و در نهایت مجبور به تعویض یا شارژ مکرر خواهید شد.
  3. این پرینترها سرعت چاپ پایینی دارند.

تفاوت پرینتر های جوهرافشان و لیزری به چه صورت است؟

قیمت پرینتر های جوهرافشان چند است؟

پرینتر جوهرافشان چیست؟ قیمت انواع پرینتر جوهر افشان به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، رنگی یا سیاه سفید بودن، چند کاره بودن پرینتر، سایز چاپ، امکانات اتصال و … بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت چاپگر جوهر افشان از 2 و نیم میلیون تا 30 میلیون تومان می باشد.

پرینتر جوهرافشان چیست و چگونه کار میکند؟