مقایسه پرینتر های HP و Canon

 

مقایسه پرینتر های HP و Canon اچ پی بخریم یا کانن؟ در دنیای امروز تنوع پرینتر ها بسیار زیاد شده و ممکن است شما برای خرید یک پرینتر دچار مشکل شوید. دو برند محبوب کانن و اچ پی طرفداران زیادی دارند، اگر شما هم برای خرید بین این دو برند گیر افتاید در این مقاله به بررسی و تفاوت های این دو برند میپردازیم.

مقایسه پرینتر های HP و Canon

مقایسه پرینتر های HP و Canon

مقایسه عملکرد:

مقایسه پرینتر های HP و Canon عملکرد و نحوه کار پرینتر ها یکی از مهم ترین عواملی است که باید به ان توجه شود. هردو این برند ها در عملکرد حرف اول را در میان بقیه برند ها میزندد اما . پرینترهای کانن به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ای که استفاده می‌کنند، قابلیت چاپ با کیفیت بالا و سرعت بیشتری را نسبت به پرینترهای اچ پی دارند. اما اگر نیاز شما به پرینتری با عملکرد خوب و مصرف انرژی کم باشد، پرینترهای اچ پی نیز گزینه‌ی مناسبی خواهند بود.

مقایسه کیفیت چاپ:

در هنگام خرید پرینتر، تنها نباید به قیمت و برند‌ها توجه کنید بلکه باید کیفیت چاپ را نیز در نظر بگیرید. موضوع بعدی که باید به ان توجه کرد کیفیت بالاا برای چاپ می باشد هر دو این برند ها بهترین کیفیت را برای چاپ به شما ارایه میدهند، در مورد پرینت، رنگی و سیاه و سفید در برگه‌های عادی، پرینترهای اچ پی اولین انتخاب برای کاربران خانگی و اداری هستند.اچ پی نیز پرینترهایی با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند که برای چاپ تصاویر و سند‌ها با جزئیات دقیق، بسیار مناسب هستند.

 

مقایسه پرینتر های HP و Canon

مقایسه پرینتر های HP و Canon

مقایسه قیمت:

نکته بعدی قیمت این پرینتر ها می باشد، البته که شما باید طبق بودجه خود بهترین پرینتر را انتخاب کنید پرینترهای  اچ پی نسبت به کانن قیمت کمتر و کیفیت بالایی دارند که اگر بودجه شما کم است بهترین گزینه انتخاب اچ پی است ما در سایت  بهترین پرینتر های اچ پی با قیمت کم را به شما ارایه میدهیم.

اچ پی و کانن، بسته به مدل پرینتر و قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند آن‌ها را در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌کنند. این قیمت‌ها می‌توانند از یک میلیون و پانصد شروع شده و به پنجاه میلیون تومان برسند. این قیمت‌ها با توجه به نرخ ارز و هزینه‌های گمرک ثابت نمانده و تغییر خواهد کرد.

نکته دیگری که باید بدانید این است که، بسته به نوع کارکردی که پرینتر شما دارد اینکه جوهری باشد یا لیزری، هزینه خرید تغییر خواهد کرد. زیرا به طور کلی پرینتر‌های لیزری، قیمت خرید بالا‌تری به نسبت پرینتر‌های جوهری دارند. اما این مسئله در مورد کارتریج پرینتر‌های لیزری و جوهری بر عکس است.

 

مقایسه سرعت پرینترها:

مقایسه پرینتر های HP و Canon بعد از کیفیت چاپ مهم ترین نکته سرعت ان هست که برای کسانی ک پرینتر با حجم کاری بالا نیاز دارند سرعت بسیا رمهم سات هر دو این برند در سرعت بسیار خوب عمل کردند که نمیشود مقایسه کرد اگر میخواهید به سرعت دقیق انها پی ببرید هنگام خرید حتما اول از ان استفاده بکنید.همچنین توجه داشته باشید که سرعت چاپگرهای خانگی در مقایسه با چاپگرهای بزرگ اداری، کمتر است.پرینترهای لیزری HP به طور کلی سریعتر از پرینترهای لیزری کانن در نظر گرفته می شوند

چاپگرهای کانن می‌توانند چاپ‌های شگفت انگیزی را با سرعت بالا تا 10 صفحه در دقیقه تولید کنند در حالی که چاپگرهای HP فقط می‌توانند تا 9 صفحه در دقیقه چاپ کنند.

 

مقایسه پرینتر های HP و Canon

مقایسه پرینتر های HP و Canon

تنوع مدل‌ها:

محصولات هر دو برند شامل چاپگرهای لیزری رنگی و سیاه و سفید، چاپگرهای جوهر افشان، چاپگرهای چندکاره و چاپگرهای قابل حمل است و هر کدام برای گروه خاصی از مشتریان تولید شده است. معمولاً کاربران خانگی به دنبال چاپگرهایی هستند که برای چاپ عکس بهتر است و به آنها پرینترهای جوهر افشان می‌گویند.

کاربرانی که به پرینتر برای مصارف اداری مانند چاپ فایل و اسناد نیاز دارند، چاپگرهای لیزری را انتخاب می‌کنند. مدل‌های رنگی پرینترهای لیزری دارای 6 رنگ اصلی بوده و به کیفیت بسیار بالایی دارند. تنوع مدل‌های هر دو برند برای جلب رضایت کاربران خانگی و اداری قابل تحسین است و نمی‌توانم بگوییم که کدام برند بهترین است.

قیمت جوهر:

وقتی نوبت به هزینه‌ها می‌رسد تفاوت قیمت جوهر در پرینترهای اچی پی و کانن به این شکل است که مدل‌های ارزان‌تر (مانند چاپگرهای همه‌کاره Canon و چاپگرهای HP همه در یک ) همیشه مقرون‌به‌صرفه نیستند، زیرا می‌توانند در دراز مدت جوهر زیادی مصرف کنند.

کاغذ کش بهتر و سریعتر:

کاغدکش پرینتر نیز در سرعت ان بسیار تاثیر بالای دارد.این قطعه وظیفه دارد کاغذ را به درستی به داخل پرینتر هدایت کرده و سپس، بعد از فرایند چاپ آن را به درستی از پرینتر خارج کند، کاغذکش های اچ پی بهتر ای کانن عمل میکنند زیرا کاغذ بیشتری را در خود جای میدهند و دقت بیشتری در کشیدن کاغذ دارد.

هزینه کارتریج ها:

کنون می‌خواهیم هزینه‌های کارتریج پرینتر اچ پی و کانن را باهم مقایسه کنیم. چاپ اسناد و متون تک رنگ، با کارتریج کانن بسیار ارزان‌تر از کارتریج پرینتر اچ پی است. این در مورد کارتریج رنگی و چاپ عکس و اشکال گرافیکی نیز صدق می‌کند.

شاید این اختلاف قیمت خیلی بالا نباشد، اما به یاد داشته باشید خرید کارتریج یک کار متوالی است و همواره تا زمان استفاده شما از پرینتر تکرار خواهد شد.
در چنین شرایطی اغلب کاربران پرینتر، ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه‌ها از کارتریج طرح به جای کارتریج اصل استفاده کنند. کارتریج اصل ساخت کمپانی سازنده پرینتر بوده و هزینه خرید و البته کیفیت بسیار بالایی دارد. کارتریج طرح نمونه مشابه این کالا بوده و البته از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

 

مقایسه پرینتر های HP و Canon

مقایسه پرینتر های HP و Canon

مقایسه هدکارتریج ها:

هدکارتریج قطعه مهمی در پرینتر های لیزری می باشد.متاسفانه در تحقیقات انجام شده، عمر هد کارتریج‌های چاپگر کانن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ برگ است، همچنین انجام پرینت های پشت سر هم عمر هد را کاهش می دهد.

این در حالی است که در پرینتر‌های جوهرافشان اچ پی، عمر هد کارتریج بیشتر بسیار بیشتر بوده و آن‌ها تنها در اثر کارکرد کارتریج دچار افت کیفیت می شوند. در مدل‌های پرینتر کانن، بعد از به وجود آمدن این مشکل باید کارتریج‌ها را تعویض کرد

نکته: کارتریج‌های این دو برند، بسیار شبیه به یکدیگر بوده و در برخی از مدل‌ها بسیار مشابه بهم هستند. 

 

امکانات نرم افزاری بیشتر برای چاپ:

مقایسه پرینتر های HP و Canon به نسبت برخی از مدل‌های پرینتر اچ پی، پرینتر کانن 2540 از نظر اعمال تنظیمات و امکانات حرف بیشتری برای گفتن دارد.

تعیین اندازه کاغذ به صورت سفارشی، بالانس رنگ‌ها تنها برخی از امکانات این پرینتر هستند. همچنین باید بدانید امکانات بیشتری در قسمت Maintance نرم افزار این چاپگر وجود دارد، مانند پاک کردن هد پرینتر به دو صورت مختلف.
همچنین هنگام پرینت، پنجره نمایش وضعیت چاپ برای کاربر نشان داده می‌شود که او را از روند چاپ که شامل تعداد چاپ شده از کل و وضعیت کارتریج‌ها است آگاه خواهد کرد. هر چند برای انجام اسکن نرم افزار اختصاصی در این مدل وجود ندارد و بایستی از نرم افزار پیش فرض ویندوز استفاده کرد.

 بهترین پرینترهای اچ پی:

 

نتیجه گیری okprint.ir 

در نهایت این مقاله به بررسی ویژگی های دو برند اچ پی و کانن پرداخت انتخاب با شماست که کدام یک را بررای خرید انتخاب کنید، کلام اخر: اگر بودجه شما کم است خرید یک پرینتر hp از سایت okprint بهترین گزینه می باشد با تماس با مشاوران اوکی پرینت از بهترین مشاوره برای خرید پرینتر مخصوص شما بهره مندشوید.